De online vindbaarheid van jouw bedrijf is zeer belangrijk. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. Meer dan de helft van de agrariërs geeft aan dat online oriëntatie onmisbaar is tijdens hun aankoopproces. Opvallend is dat bij het maken van de daadwerkelijke keuze de rol van de bedrijfsadviseur belangrijk is.
1 + 1 = 3
75% van de Nederlandse en 71% van de Vlaamse agrariërs geeft aan dat de adviseur net zo belangrijk óf misschien wel belangrijker is dan de informatie die op het internet te vinden is. De combinatie van de (online) zichtbaarheid van jouw bedrijf en de expertise van de adviseurs zijn medebepalend voor het succesvol aan de man brengen van jouw producten of diensten.
Het begint allemaal met data
Hoe zorg je ervoor dat je (online) zichtbaar bent? Dit kan op vele manieren. Denk aan (online) adverteren, website, social media, e-mailnieuwsbrieven, postale mailingen, etc. Om te starten met jouw (online) campagnes is het van belang dat jouw data actueel, compleet, correct en uniek is. Goede data is namelijk de basis voor de effectiviteit en efficiëntie van jouw marketingcampagnes. Benieuwd hoe groot jouw doelgroep is? Maak dan gebruik van de vernieuwde agrarische tellingtool via onderstaande knop.
Monitoren en gericht opvolgen
Bij elke campagne heb je een bepaalde verwachting of doelstelling per fase. Los van de cijfers wil je graag dat jouw doelgroep n.a.v. jouw campagne een bepaald (online) gedrag vertoont. Door dit gedrag te monitoren kun je steeds weer een beetje bijsturen om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep juist het gewenste gedrag vertoont.
Laat (een deel van) jouw doelgroep het gewenste gedrag zien? Dan is het tijd om deze een gerichte opvolging te geven. Dit kan je op meerdere manieren doen. Je kan bijvoorbeeld gelijk contact met hen opnemen of je stuurt eerst een post- en/of e-mailing met een nieuwe aanvullende boodschap en neemt daarna contact met hen op. Na het contact opnemen, komen de adviseurs aan bod. Zij kunnen met hun expertise de verkopen voor jouw bedrijf binnenhalen.
Wat is de beste manier? Daar is helaas geen direct antwoord op. Belangrijk is om dit ook te monitoren minimaal tot je het gewenste effect ziet.
• Word jouw website of specifieke webpagina bezocht door jouw doelgroep?
• Hoelang blijft jouw doelgroep op jouw website?
• Hoe vaak komen ze terug op jouw website?
• Welke pagina’s bezoeken zij?
• Komen hier voldoende kwalitatieve leads uit (afspraken, informatieaanvragen, bestellingen, etc.)?
Er zijn zoveel opties om jouw doelgroep te bereiken voor het overbrengen van jouw boodschap. Lees bijvoorbeeld via onderstaande button meer over de leadgeneratie mogelijkheden bij Prosu.
Meer weten?
Wil jij ook het maximale behalen en jouw producten of diensten tot een succes maken? Prosu helpt je graag. Neem contact op met jouw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via het telefoonnummer 088 – 00 66 123.