
Corona raakt veel sectoren, dat geldt ook voor de landbouw. Wij hebben onderzocht welke bedrijfsmatige gevolgen de agrariërs door corona hebben ervaren. Opvallend is dat de meeste agrariërs aangeven niet voorzichtiger te zijn met grote investeringen door deze bijvoorbeeld uit te stellen.
Glastuinders het meest voorzichtig
We zien hierin wel verschillen als we per sector kijken. Terwijl de veehouders meer bereid zijn om te investeren, zien we bij de glastuinders meer voorzichtigheid. 40% van de groente- en siertelers onder glas geeft aan juist wel voorzichtiger te zijn met grote investeringen door corona.
Helft agrariërs ontvangen nog steeds leveranciers op het erf
Ruim 50% van de agrariërs ontvangt de vertegenwoordiger/adviseur van hun leveranciers nog steeds op hun erf. Hiermee kunnen wij stellen dat de agrariërs veel waarde hechten aan het persoonlijke contact met leveranciers. Daarbij ligt de agrarische sector ook niet volledig stil onder het mom van ‘de boer boert door’.
Webinars ‘Mediagedrag Agrariërs’
Wil je onder andere meer weten over de bedrijfsmatige gevolgen van corona bij de agrariërs? Meld je dan aan voor de webinar ‘Mediagedrag Agrariërs’. De eerste webinars zijn inmiddels gehouden. Tijdens de webinars ‘Mediagedrag Agrariërs’ presenteren wij jou de resultaten van ons jaarlijkse onderzoek over het mediagedrag van de Nederlandse en Vlaamse agrariërs.
Heb jij je aangemeld voor de webinar, maar lukt het je niet om deze live bij te wonen? Geen probleem! Na de webinar ontvang je de opnames van de webinar, zodat je deze op een later moment kan terugkijken.
Aanmelden
Wil je deelnemen aan één van de laatste webinars over het mediagedrag van agrariërs? Meld je hier aan! Wil je meer informatie over de webinars? Neem dan contact op met jouw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via telefoonnummer 088 – 00 66 123.