Bij Google sta jij bovenaan, de open- en klikratio’s van jouw e-mailings zijn hoog en op de sociale media heb je volgers te over. Dit zorgt er mede voor dat jouw website goed wordt bezocht. Maar hier is meer rendement uit te halen. Door gebruik te maken van de online herkenningstool van Prosu herken je de individuele bedrijven die door deze inspanningen jouw website bezoeken. Dit zijn concrete saleskansen waar jij direct mee aan de slag kan.
Conversie in verkoopkansen
Met software om IP-adressen te herkennen wordt jouw website nog belangrijker. Conversie van websitebezoek naar concrete verkoopkansen is nu mogelijk.
In de praktijk betekent dit dat bedrijven die interessant gedrag vertonen op jouw website en daarnaast ook een interessant bedrijfsprofiel hebben, gericht door jou benaderd kunnen worden. Dit kan door een gerichte direct (e)mailing en telefonische opvolging.
Gegevens verzamelen
Prosu Databased Marketing biedt als enige in de agrarische sector online herkenningssoftware waarmee je individuele websitebezoekers kan herkennen. Met online herkenning krijg je de volgende informatie van de bedrijven die jouw website bezoeken:
• Aantal bezoeken
• Aantal pagina’s bezocht
• Bezochte pagina’s
• Totale bezoekduur
• Datum laatste bezoek
• Een aantal basisgegevens zoals adres en aantal werkzame personen.
Hier kan je vervolgens eenvoudig een lijst met prospects, leads en klanten van samenstellen en de gegevens exporteren naar bijvoorbeeld Excel, zodat jij ze kan gebruiken bij andere acties.
Acties
Door acties, zogenoemde triggers, aan te maken stelt de software jou automatisch op de hoogte als een interessant bedrijf jouw website bezoekt. Jij stelt bijvoorbeeld in dat je een notificatie per e-mail wil als iemand langer dan 10 seconden op een bepaalde productpagina kijkt. Dit is een opstap naar sales automation.
Unieke combinatie van data en software
Door de verzamelde gegevens te exporteren en te koppelen aan de Nationale Agrarische Database van Prosu Databased Marketing verrijk je jouw leads met relevante (contact)gegevens. Jij beschikt dan over het gedrag (en interesse) van de prospect én over de bedrijfskenmerken. Dit maakt het mogelijk om de leads direct op te volgen. Ook kan je Prosu inschakelen om jou te ondersteunen bij de (telefonische) opvolging.
Verbeterpunten herkennen
Naast alle informatie over jouw websitebezoekers geeft de software jou ook interessante informatie over jouw website zelf. Het geeft je de mogelijkheid om verbeterpunten te herkennen die je niet of nauwelijks met Google Analytics kan achterhalen, namelijk:
• Zijn het jouw prospects die jouw website bezoeken of is het oninteressant verkeer?
• Is jouw website overtuigend genoeg en bevat zij voor jouw doelgroep voldoende interessante inhoud?
Belangrijke informatie die je hieruit kan afleiden is of prospects terug komen. Nieuwsgierig? Neem contact met ons op of vraag hieronder jouw demo aan.