
Veel consumenten en bedrijven hebben ze de afgelopen 1,5 jaar gemist: Beurzen! Vanwege corona werd er een streep door gezet, maar dit najaar lijken ze weer volop te gaan plaatsvinden. Eindelijk weer face to face contact met je prospects en klanten. Ben jij hier al volledig op voorbereid? Wij presenteren 3 tips om meer rendement uit je beursstand te halen.
Tip 1: Zorg voor een aantrekkelijke beursstand
Hoe ziet je stand eruit? Voordat de beurs daadwerkelijk plaatsvindt is het natuurlijk van belang dat je stand er uitnodigend en herkenbaar voor prospects en klanten uitziet. Wat is de strategie die je hanteert, wat wil je uitstralen op de beurs en wie ontwikkelt al deze beursmaterialen (stands, banners, aankleding)? Een goed aangeklede stand met een opvallend ontwerp kan het rendement verhogen.
Tip 2: Laat weten dat je op de beurs bent
Dit kan je op twee manieren:
1. Laat in al je communicatie die gepland staat richting klanten en prospects weten dat je op de beurs staat en bouw eventueel een actie in waarom ze je moeten bezoeken. Gebruik de eerder gemaakte uitstraling en huisstijl om deze promotie op te bouwen. Een direct-mailing campagne is een sterke manier om gericht en doelbewust betrokkenheid te genereren voor jouw beursstand, ook adverteren in een sectorgericht vakblad is een effectieve manier om veel agrariërs te bereiken. Door breed te communiceren richting de doelgroep, bereik je niet alleen de huidige klanten maar ook een groot aantal prospects.
2. De praktijk wijst uit dat het niet makkelijk is om tijdens de beursdagen exact de juiste mensen op je beursstand te krijgen. Door voorafgaand aan je beursdeelname een analyse te doen van interessante prospects en hen gericht persoonlijk uit te nodigen voor een gesprek op de stand geef je je prospects extra aandacht en haal je meer rendement uit je beursdeelname.
Tip 3: Maak werk van jouw leads
Een goede beurs levert leads op, wie volgt naderhand alle leads op? Zorg dat deze contactgegevens goed worden verwerkt en in de week na de beurs worden opgevolgd door de accountmanagers. Zijn het teveel leads om zelf op te pakken? Overweeg hier hulp bij in te schakelen door middel van een callcenter. Zij kunnen het eerste verkennende vervolggesprek doen, zodat de accountmanager zelf met warme leads aan de slag kunnen.
Meer weten?
Wil je ook volledig voorbereid zijn op dit beursnajaar en kan je wel wat hulp gebruiken? Neem direct contact op met ons via info@prosu.nl en bellen kan ook naar 088 – 00 66 123.