Partijen samen brengen, met als doel de agrariër te helpen bij het maken van de juiste keuze en het zoeken van de meest kansrijke koper. Dat omschrijft Grondkansen, een nieuw initiatief van de Schep Groep. Om ervoor te zorgen dat naamsbekendheid van dit nieuwe initiatief wordt vergroot en de eerste klanten te werven, zijn zij een campagne gestart bij Prosu. De campagne leverde Grondkansen een leadpercentage van 10% op!
Van e-mail naar afspraak
Om de agrariërs kennis te laten maken met dit initiatief en te wijzen op de mogelijkheid om met Grondkansen in zee te gaan, is er gekozen voor een e-mailcampagne gevolgd door een belcampagne. Als doelgroep zijn de grotere agrarische bedrijven in de provincies Gelderland, Utrecht & Zuid-Holland geselecteerd in de database van Prosu. Deze agrariërs zijn middels een e-mailing over Grondkansen en haar diensten bereikt.
De campagne werd telefonisch opgevolgd met behulp van het callcenter van Prosu. Tijdens de telefoongesprekken worden de agrariërs onder andere gevraagd of zij belangstelling hebben in het verkopen van (een deel) van hun landbouwgrond. Wanneer er een interesse is in de diensten van Grondkansen wordt er een afspraak met een adviseur gemaakt.
Het kiezen voor de gerichte e-mailing gevolgd door een belcampagne maakt het voor Grondkansen makkelijker om snel in contact te komen met de doelgroep. Doordat de e-mailadressen uit de agrarische database van Prosu zijn geselecteerd, weet men snel welke agrariërs op basis van hun open- en klikgedrag interesse hebben getoond in de diensten van Grondkansen.
De basis voor een succesvolle start
De e-mailcampagne begon succesvol. De e-mailing werd door ruim 35% van de doelgroep geopend. Daarnaast leverde de mailing een click through rate (CTR, aantal unieke klikkers t.o.v. aantal ontvangers) van 3% op. Na een analyse van de meest interessante klikkers en openers, zijn deze door Prosu uit naam van Grondkansen telefonisch benaderd.
Als resultaat gaf 10% van de benaderde agrariërs aan interesse te hebben in de diensten van Grondkansen. Dit varieerde van informatieverzoeken tot daadwerkelijke afspraken. Een aantal van deze leads zijn de basis voor een succesvolle start.
Frans Grijpma, specialist vastgoed- en grondverwerving bij Grondkansen: “Als nieuw bedrijf is het belangrijk om jezelf te laten zien bij jouw beoogde doelgroep. Daarnaast wil je ook zo snel mogelijk de eerste klanten binnenhalen. Prosu heeft ons hier met haar capaciteiten enorm geholpen. De campagne heeft absoluut bijgedragen aan de succesvolle start van Grondkansen.”
Over Grondkansen
Grondkansen is een, in 2021 opgericht, initiatief van de Schep Groep. Grondkansen fungeert als intermediair om grondeigenaren en ontwikkelaars samen te brengen. Door haar unieke aanpak helpt Grondkansen de grondeigenaren bij het maken van de juiste keuze en het zoeken van de meest kansrijke koper.
Meer weten?
Wil jij ook een nieuwe campagne starten om jouw naamsbekendheid te vergroten en/of nieuwe klanten te werven? Onze specialisten vertellen je graag meer over hoe wij jou hierin kunnen ondersteunen. Neem contact op met jouw contactpersoon van Prosu Databased Marketing om een (online) afspraak te maken. Dit kan telefonisch via 088 – 00 66 123 of via info@prosu.nl.