Wat is data gedreven marketing en welke voordelen kun je hier voor jouw bedrijf uithalen?
Met data gedreven marketing gebruik je gegevens uit een database voor marketingactiviteiten. De data omvat informatie over je klanten en prospects. Door deze informatie op een juiste manier te gebruiken spreek je heel gericht jouw doelgroep aan met jouw producten en diensten. Het gericht benaderen van de juiste doelgroep leidt tot leads.
Daarnaast kan je met behulp van informatie uit een database jouw producten en diensten afstemmen op de wensen en behoeften van de doelgroep. Hoe beter je aan de wensen en behoeften van de klant voldoet, hoe groter kans is dat de klanten bij jouw gaan kopen. Met het behulp van data krijg je dus meer inzicht in de klant.
Het belangrijkste doel van data gedreven marketing is het leveren van overtuigende, gepersonaliseerde berichten die relevant zijn voor elke klant. Door gepersonaliseerde klantensegmentatie, waarbij elke contact is gegroepeerd, maak je content dat persoonlijk afgestemd is op elke ontvanger. Bestaande klanten kunnen hierdoor anders benadert worden dan nieuwe potentiële klanten, door hier onderscheid tussen te maken word de klant effectiever benadert. Als je als bedrijf steeds nuttige en relevante content naar de juiste doelgroepen stuurt, wordt je bedrijf een vertrouwd merk waardoor het merkaffiniteit toeneemt.

De data uit de database kan worden ingezet bij verschillende campagnes zoals mailingen en belcampagnes. Bij het uitsturen van bijvoorbeeld een nieuwsbrief wordt direct ook weer nieuwe data verzameld. Door een analyse te maken van de openers en klikkers kunt u geïnteresseerde ontvangers opvolgen door middel van een telefoontje of een bezoek.
MEER WETEN OVER DE MOGELIJKHEDEN DIE PROSU TE BIEDEN HEEFT?
Neem dan contact op met onze adviseur voor een vrijblijvend advies. Dit kan via Edward.Rook@prosu.nl of per telefoon via 06 82737739.