Het jaar is bijna voorbij en dat betekent dat er weer volop geëvalueerd wordt binnen het bedrijf over de afgelopen tijd. Maar wat vinden uw klanten eigenlijk van uw bedrijf?
Een NPS-onderzoek (klantloyaliteitsonderzoek) meet in welke mate uw klanten, uw bedrijf zouden aanbevelen aan hun omgeving. Een NPS-onderzoek schetst een duidelijk beeld over welke verbeteringen er mogelijk zijn. De Net Promotor Score (NPS) geeft inzicht in de mate waarin jouw klant loyaal is naar jouw bedrijf. Hierbij kan gekeken worden naar verschillende groepen zoals per sector, regio of adviseur.
De NPS-methode draait om één vraag: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u op dit moment Bedrijf X zult aanbevelen aan een goede vriend of collega?’ De klant beantwoordt deze vraag met een rapportcijfer tussen de 0 en 10. Op basis van deze cijfers worden uw klanten ingedeeld in Criticasters, Neutralen en Promotors.

Deze manier van onderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt in de mening van de klant. Met zowel goede punten als verbeterpunten van de klant kunt u ervoor zorgen dat de klantrelatie verbeterd, aandacht schenken aan de mening van de klant is hierbij de eerste stap.

Naast het uitvoeren van een NPS-onderzoek onder klanten kan Prosu Databased Marketing ook de behoefte bij uw potentiële klanten onderzoeken middels verschillende marktonderzoeken. Afhankelijk van de probleemstelling wordt een passende onderzoeksmethode gekozen. Voorbeelden hiervan zijn onderzoek naar de klanttevredenheid, marktpotentie, uw doelgroep, naamsbekendheid en imago. U ontvangt binnen enkele weken een compleet beeld van uw klanten en een uitgebreide rapportage met adviezen.
Meer weten over het uitvoeren van een NPS-onderzoek?
Neem dan contact op met onze adviseur voor een vrijblijvend advies. Dit kan via Edward.Rook@prosu.nl of per telefoon via 06 82737739.